Kabul Edilen Bildiriler

UBEK2022 KABUL EDİLEN BİLDİRİLER

 

SÖZLÜ BİLDİRİLER

No

Bildiri Başlığı

Yazar/Yazarlar

S1

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Biyoloji Öğretimine Yönelik Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi

Gökhan Uyanık

S2

Stil Sınıflandırma ve Biyoloji Öğretimi

Eda Doğan, Cem Gerçek

S3

Ortaokul Öğrencilerinin Sindirim Sistemi Konusundaki Kavram Yanılgılarının Üç Aşamalı Tanı Testi İle Belirlenmesi

Şeyda Gül, Mehmet Yılmaz, Ali Gül

S4

Covid-19 Pandemisine Yönelik Yapılan Bilgilendirme Etkinliği Hakkında Katılımcı Görüşlerinin Belirlenmesi

Yiğit Buğra Akyön, Özlem Taşdelen, Canan Bilgili, Fevziye Sulutaş, Çiğdem Alev Özel

S5

Türkiye’de Okul Öncesi Fen Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Sistematik Literatür İncelemesi

Ahmet Coşkun, Selçuk Arık

S6

Sorgulama-Temelli Çevrimiçi Laboratuvar Etkinlik Modeli Geliştirme

İlknur Zamir Khan, Esin Atav

S7

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Eğilimlerinin Faklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Kübra Aydemir, Ali Gül

S8

Öğretmen Adaylarının Çevre Sorumluluğuna Bağlı Tüketim Bilincinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Sena Ergenç, Kübra Aydemir, Ali Gül

S9

Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci ve Çevresel Duyarlılıklarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Büşra Torun, Kübra Aydemir, Ali Gül

S10

Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Etkinlikleri Kapsamında Botanik Bahçelerine Yönelik Tutumları

Ceren Perçin, Kübra Aydemir, Ali Gül

S11

Ortaokul Öğrencilerinin Biyomimikri Farkındalıklarının İncelenmesi

Burcu Varlı, Şafak Uluçınar Sağır

S12

Öğretmen Yansıtıcı Düşünme Anketinin Türkçe Uyarlama Çalışması

İsmet Malakcıoğlu, Melike Özer Keskin

S13

Çoktan Seçmeli Sorularda Cevap Değiştirmek Bir Kazanç Mı Yoksa Kayıp Mı? Tartışmalı Bir Literatüre Bakış

Mısra İlker, Cem Gerçek

S14

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İkili Perspektif Yaklaşımı ile Değerlendirilmesi: İklim Değişikliği, Küresel Isınma ve Sera Etkisi Örneği

Kübra Sağbilge, Ceren Öztekin

S15

Ortaokul Müfredatının Sürdürülebilir Kalkınma İle İlişkisine Yönelik Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Mustafa Hamalosmanoğlu

S16

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bitkisel Dokular Konusundaki Görsel Algılarının İncelenmesi: Salgı Tüyü Örneği

Mustafa Hamalosmanoğlu

S17

Öğretmen Adaylarının İlk Yardım Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Pelin Tuzlak, Kübra Aydemir, Ali Gül

S18

Ortaöğretim Öğrencilerinin İklim Krizi Konusuna Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Çizme-Yazma Tekniği Örneği

Ali Can Yüksek, Ahmet Gökmen

S19

Öğretmen Adaylarının Su Farkındalıklarının İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması

Mukaddes Yağmur Odabaşı, Ahmet Gökmen

S20

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Besin İçeriklerine İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi ile Belirlenmesi

İlke İçingir, Gülcan Çetin

S21

Fen Bilimleri ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Biyolojide Zorluk Çektikleri Konuların Akıllı Zihin Haritası Kullanılarak Belirlenmesi

Zeynep Güler, Sami Özgür, Burcu Güngör Cabbar

S22

Biyoloji Eğitiminde Bağlam Temelli Tasarlanan Öğretim Materyallerinin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri

Elçin Çetinkaya, Esin Atav

S23

6. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Kapsamında REACT Stratejisine Dayalı Öğretim Materyali Tasarlama

Pınar Deniz Kargın, Şeyda Gül

S24

Ortaokul Öğrencilerinin Biyoçeşitlilik Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi

Hülya Aslan Efe, Rıfat Efe

S25

Ortaöğretim Öğrencilerinin Polen Alerjisi Konusundaki Bilgi Düzeyleri ve Görüşleri: Ankara İli Örneği

Özlem Karaağaç, Serap Işık Seylan

S26

Biyoloji Eğitiminde Kalıtım ile İlgili Materyal Tasarımı: Kalıtım Olasılık Hesaplayıcı

Haticetül Kübra Demir, Meryem Selvi

S27

Lise Öğrencilerinin Plastik Kaynaklı Atıkların Yol Açtığı Çevre ve Sağlık Sorunları ile İlgili Bilgi, Tutum, Davranışlarının Araştırılması (Arnavut Örneği)

Enxhı Peqini, Fulya Öztaş

S28

Biyoloji Öğretmenlerinin Çevre Konularına Yönelik Etkinlik Çalışmalarının Verimlilik Algıları

Nur Canca, Mehmet Yılmaz

S29

MEB Tarafından Yayınlanan YKS Biyoloji Çalışma Sorularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi

Erhan Karaköse, Mahmut Selvi, Mehmet Yılmaz

S30

Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi

Emine Aydın

S31

Uygulamalı Çevre Eğitiminin Ortaöğretim Öğrencilerinin İklim Değişikliği Farkındalıklarının Üzerine Etkisinin İncelenmesi

Seçil Sarıkaya

S32

Fen Bilimleri ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bağımlılık Türlerine Yönelik Olarak Akıllı Zihin Haritası Çıkartılması

Burak Arıcıoğlu, Sami Özgür, Burcu Güngör Cabbar

S33

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Arazi Gezilerine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi

Tutku Karanfilci, Nurcan Uzel, Ali Gül

S34

Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongrelerinde Sunulan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi

Ahmet Gökmen, Benay Gedik

S35

Biyoloji Öğretim Programı Ve Ders Kitaplarının Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından Analizi

Ahmet Gökmen, Süreyya Yiğitel

S36

Lise Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Ürünlere Yönelik Kaygılarının Belirlenmesi

Solmaz Aydın Beytur, Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı

S37

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sıfır Atık Yaklaşımına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi

Öznur Kayış, Ezgi Güven Yıldırım, Ayşe Nesibe Önder

S38

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji ve Kaynaklarına İlişkin Bilgi Düzeyleri: Aksaray İli Örneği

Burak Demir, Arzu Doğru

S39

Biyoteknoloji Uygulamalarının Biyoloji Dersine Olan Tutuma Etkisi

Müşerref Dalkılıç, Sedef Yaldız, Cansu Erva Işık

S40

Fen Bilimleri ve Biyoloji Derslerinde Öğrenilmesinde Güçlük Yaşanan Kavramlar

Süleyman Kavak, Burcu Bozdemir, Nilüfer Karaca, Elif Fida, Dilan Aslan, Kahraman Palmanak

S41

Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin STEM Tabanlı Biyoloji ve Laboratuvar Etkinliklerine Yönelik Görüşleri ve 21.Yüzyıl Becerilerine Etkisinin İncelenmesi

Muhammed Salman

S42

İnsan Vücudunu Öğretmek İçin Oyunların Kullanımı- Bedenim-O

Müşerref Dalkılıç, Pınar Baltacı, Cerennur Bayezit, Masal Deniz Önal

S43

Küresel İklim Değişikliği Konusunda Türkiye’de Eğitim Alanında Yapılan Çalışmalara Yönelik Bir Doküman Analizi

Nurgül Yaşar, Arzu Doğru

S44

Medyada Yer Alan Koronavirüs (COVID-19) Pandemisi Haberlerinin İçeriği

Melike Aydar, Serap Öz Aydın

S45

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine ve Öğretmenlik Kariyer Basamaklarına İlişkin Görüşleri

Esra Çakırlar Altuntaş

S46

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının Belirlenmesi

Aylin Kahraman, Çiğdem Alev Özel

S47

Öğrencilerde Böcek Farkındalığı

Ebru Bayşar, Mehmet Yılmaz

S48

Biyoloji Eğitiminde Hikayeleştirme

Ebru Yalçınsoy, Esin Atav

S49

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Canlılık Kavramı ve Canlı Türlerine Karşı Algılarının Belirlenmesi

İzel Aslan, Mehmet Yılmaz

S50

Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Biyoçeşitlilik Okuryazarlık Ölçeği Uyarlama Çalışması

Hülya Aslan Efe, Rıfat Efe

S51

Biyoloji Ders Kitaplarında Bulunan Etkinliklerin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi

 

Güntay Taşçi, Didem Kılıç Mocan, Bahattin Deniz Altunoğlu

S52

Görme Yetersizliği Mevcut Öğrenciler İçin Geri Dönüşüm Ürünleriyle Oluşturulan Hücre Modelleri

Sena Ergenç, Neslihan Soysal, Mehmet Yılmaz

S53

İnsan Haklarını ve Sosyal Psikolojiyi Gözeten Lisans Düzeyinde Bir Evrim Öğretimi Stratejisi: Tavşan Deliği

Sema Özdeş, Fatih Sezek

S54

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Bilimsel İçerik ve Kazanımlar Açısından İncelenmesi: Biyoloji Konuları Örneği

Mehmet Yılmaz, Ertunç Gündüz, Osman Çimen, Ferhat Karakaya

S55

Lise Öğrencilerinin 11. Sınıf Biyoloji Konularına İlişkin Öğrenme Güçlüğü Algıları

Ali Derya Atik, Gözde Atik

S56

DNA ve Genetik Kod Konusunun Öğretiminde Ders İmecesi Modelinin Kullanımı

İsmail Oğuz, Ali Derya Atik

S57

Fen Bilimleri Birinci Sınıf Öğrencilerinin Virüsler Hakkındaki Kavram Yanılgıları

Ali Derya Atik

S58

Öğretmen Adaylarının Enerji Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi

Merve Şanlı, Naim Uzun, Özgül Keleş, Necdet Sağlam

S59

Yapay Zekâ Temelli ve Destekli Sistemlerin Canlılar ve Yaşam Konu Alanı Öğretiminde Kullanımı Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri

Mustafa Ergun

S60

Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Geri Dönüşüme İlişkin Duygu, Farkındalık ve Davranışlarının Belirlenmesi

İlhan Günenç, Yakup Doğan

S61

Mülteci Öğrencilerin Geri Dönüşüm Konusundaki Farkındalıkları

Hatice Dramalıoğlu, Yakup Doğan

S62

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Canlı Çeşitliliği ve Orijini Hakkındaki Görüşlerinin Saptanması

Türkan Doğanay Zorba

S63

Biyoloji Öğretmenlerinin Teknoloji Kabulleri ile Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Gülcan Gökmen, Aslı Can

S64

Epoksi Biyolojik Materyaller Hakkında Katılımcı Görüşleri

Fatma Nur Koca, Semra Mirici, Emre Güneş

S65

Üniversite Öğrencilerinin Kalori Takibi Yapmasının Yeme Davranışlarına Etkisinin Belirlenmesi

Bülent Keskin, Esra Özay Köse

S66

Beslenme ve Sağlık Dersinin Öğretmen Adaylarının Beslenme Alışkanlıkları Üzerine Etkisinin İncelenmesi

Sultan Çıkrık

S67

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalıkları Üzerine Su Ayak İzi Temelli Çevre Eğitiminin Etkisi

Sergüzel Kuş, Ali Gül

S68

Fen Bilgisi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri Konusunda Hikâye Etme Eğilimleri

Sefa Pekol

S69

Türkiye’de Okul Dışı Doğa Eğitimi Uygulamaları

Oğuz Özdemir, Elif Taş

S70

Sürdürülebilir Yaşam Becerileri ve Eğitimi

Oğuz Özdemir, Sadık Uslu

S71

Öğretmen Adaylarının Çevresel Sürdürülebilirlik Kapsamında Bilgileri ve Kampüs İçi Sürdürülebilirlik Deneyimleri

Ahmet Gökmen, Fatih Şahin, İbrahim Yüksel

S72

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bitki Farkındalığının Belirlenmesi

Zeynep Yılmaz, Meryem Altın Selvi

S73

Tarımsal Biyoteknolojiye İlişkin Görüşler: Nitel Bir İnceleme

İrem Selin Alper, Miraç Yılmaz

S74

Amgen Biyoteknoloji Deneyimi Programının Öğretmenlerin Biyoteknoloji Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik İnançlarına Etkisi

Elif Adıbelli Şahin, Nilay Keskin Samancı, Gülşah Özkan İnal, Burcu Kılıç Yılmaz

S75

Öğretmen Adaylarının Plastik ve Biyoplastik Konuları Hakkındaki Bilişsel Yapılarının Karşılaştırmalı İncelenmesi

Mehmet Furkan Çelebi, Ahmet Gökmen

S76

Kavramların Tanımı Önemli mi?: Karbonhidrat örneği

Mustafa Derman

S77

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Sürecindeki Uygulamalara İlişkin Tutumları

Oktay Göktaş

S78

Biyoloji Eğitimi Öğretmen Adaylarının 204 Zooloji-2 Dersi Kapsamında Vize ve Final Puanlarının Beklenen ve Gözlenen Puanlar Açısından İncelenmesi

Eray Selçuk, Ferhat Karakaya, Mehmet Yılmaz

S79

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi

Merve Adıgüzel Ulutaş, Ferhat Karakaya, Mehmet Yılmaz

S80

12. Sınıf Öğrencilerinin Çoktan Seçmeli Biyoloji Sorularını Çözerken Kullandıkları Stratejilerin Kaynakları

Emine Hatun Diken, Yavuz Demir, Işınsu Tutar

S81

Sistem Düşüncesiyle Çevre Eğitiminin Öğrencilerin Gelecek Zaman Perspektifi Düzeyi ve Umut Perspektiflerine Etkisinin İncelenmesi

Ece Ünsal, Görkem Girgin, Meltem Ceylan Alibeyoğlu, Gaye Defne Ceyhan

S82

Sistem Düşüncesi Yaklaşımı ve Biyoloji Eğitimi

Burcu Güngör Cabbar

S83

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Eğitimi Dersi Kapsamında Gerçekleştirilen Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşleri: Müze Gazhane Örneği

Şirin Yılmaz, Mehmet Yılmaz

 

Poster

No

Bildiri Başlığı

Yazar/Yazarlar

P1

Çevre Okuryazarlığı Konusunda Yapılmış Tezlerin Bibliyometrik Analizi

Sevil Özcan

P2

Bilgi ve İletisim Teknolojileri (BİT) Bağlamında Dijital Hikâye (DH) İle İlgili Araştırmaların Sistematik Derleme İle İncelenmesi (Ocak 2018- Mayıs 2022)

Zümrüt Varol Selçuk, Gamze Mercan

P3

Lise Öğrencilerinin Yerel Biyoçeşitliliğe Yönelik Tutumları

 

Nilüfer Karaca, Burcu Bozdemir, Elif Fida, Süleyman Kavak, Dilan Aslan, Kahraman Palmanak

P4

Biyoloji Öğretiminde Paleoekolojinin Yeri

 

Selin Şahin, Serap Öz Aydın, Ali Murat Kılıç

P5

Gören Eller İçin İhtiyozor Fosili

 

Müşerref Dalkılıç, Bora Yılmaz, İpek Damla Atay

P6

Okul Öncesi Dönemindeki Çocuklar ile Mikroskop Etkinliği Benim Mikro Dünyam

Güldem Dönel Akgül, Esra Geçi̇kli̇, Özlem Karaca

P7

6. Sınıf Dolaşım Sistemi İçin Tasarlanan Eğitsel Oyun Matı: Dolaşa Dolaşa

Güldem Dönel Akgül, Esra Geçi̇kli̇, Özlem Karaca, Melike Kılıç

P8

Biyoloji Eğitimi Laboratuvar Dersleri Alternatif Omurgasız Model Organizmaların Kullanımı: Tatlı Su Midyeleri

Sami Can Durak, Gül Turanoğlu, Göktuğ Gül, Pınar Arslan, Aysel Çağlan Günal

P9

Ekotoksikoloji Alanında Alternatif Model Organizma Olarak Kullanılan Tatlı Su İstakozlarının Biyoloji Eğitimi Laboratuvar Dersleri Model Organizması Olarak Kullanılması

Gül Turanoğlu, Sami Can Durak, Göktuğ Gül, Pınar Arslan, Aysel Çağlan Günal

 

 

Atölye Çalışmaları

No

Bildiri Başlığı

Yazar/Yazarlar

A1

Amgen Biyoteknoloji Deneyimi Programı Biyoteknolojide Kullanılan Araç ve Teknikler Atölyesi

 

Gülşah Özkan İnal, Elif Adıbelli Şahin, Nilay Keskin Samancı, Hanife İpek Gökbel

A2

Biyoloji Dersinde Çevre Eğitimine Yönelik Disiplinler Arası Bir Deneyim Atölyesi

Nilay Keskin Samancı, Buse Ceren Otaç, Melisa Karakaya

 

 

 

background image