UBEK2022 KABUL EDİLEN BİLDİRİLER
SÖZLÜ BİLDİRİLER |
||
No |
Bildiri Başlığı |
Yazar/Yazarlar |
S1 |
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Biyoloji Öğretimine Yönelik Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi |
Gökhan Uyanık |
S2 |
Stil Sınıflandırma ve Biyoloji Öğretimi |
Eda Doğan, Cem Gerçek |
S3 |
Ortaokul Öğrencilerinin Sindirim Sistemi Konusundaki Kavram Yanılgılarının Üç Aşamalı Tanı Testi İle Belirlenmesi |
Şeyda Gül, Mehmet Yılmaz, Ali Gül |
S4 |
Covid-19 Pandemisine Yönelik Yapılan Bilgilendirme Etkinliği Hakkında Katılımcı Görüşlerinin Belirlenmesi |
Yiğit Buğra Akyön, Özlem Taşdelen, Canan Bilgili, Fevziye Sulutaş, Çiğdem Alev Özel |
S5 |
Türkiye’de Okul Öncesi Fen Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Sistematik Literatür İncelemesi |
Ahmet Coşkun, Selçuk Arık |
S6 |
Sorgulama-Temelli Çevrimiçi Laboratuvar Etkinlik Modeli Geliştirme |
İlknur Zamir Khan, Esin Atav |
S7 |
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Eğilimlerinin Faklı Değişkenler Açısından İncelenmesi |
Kübra Aydemir, Ali Gül |
S8 |
Öğretmen Adaylarının Çevre Sorumluluğuna Bağlı Tüketim Bilincinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi |
Sena Ergenç, Kübra Aydemir, Ali Gül |
S9 |
Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci ve Çevresel Duyarlılıklarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi |
Büşra Torun, Kübra Aydemir, Ali Gül |
S10 |
Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Etkinlikleri Kapsamında Botanik Bahçelerine Yönelik Tutumları |
Ceren Perçin, Kübra Aydemir, Ali Gül |
S11 |
Ortaokul Öğrencilerinin Biyomimikri Farkındalıklarının İncelenmesi |
Burcu Varlı, Şafak Uluçınar Sağır |
S12 |
Öğretmen Yansıtıcı Düşünme Anketinin Türkçe Uyarlama Çalışması |
İsmet Malakcıoğlu, Melike Özer Keskin |
S13 |
Çoktan Seçmeli Sorularda Cevap Değiştirmek Bir Kazanç Mı Yoksa Kayıp Mı? Tartışmalı Bir Literatüre Bakış |
Mısra İlker, Cem Gerçek |
S14 |
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İkili Perspektif Yaklaşımı ile Değerlendirilmesi: İklim Değişikliği, Küresel Isınma ve Sera Etkisi Örneği |
Kübra Sağbilge, Ceren Öztekin |
S15 |
Ortaokul Müfredatının Sürdürülebilir Kalkınma İle İlişkisine Yönelik Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Görüşleri |
Mustafa Hamalosmanoğlu |
S16 |
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bitkisel Dokular Konusundaki Görsel Algılarının İncelenmesi: Salgı Tüyü Örneği |
Mustafa Hamalosmanoğlu |
S17 |
Öğretmen Adaylarının İlk Yardım Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi |
Pelin Tuzlak, Kübra Aydemir, Ali Gül |
S18 |
Ortaöğretim Öğrencilerinin İklim Krizi Konusuna Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Çizme-Yazma Tekniği Örneği |
Ali Can Yüksek, Ahmet Gökmen |
S19 |
Öğretmen Adaylarının Su Farkındalıklarının İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması |
Mukaddes Yağmur Odabaşı, Ahmet Gökmen |
S20 |
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Besin İçeriklerine İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi ile Belirlenmesi |
İlke İçingir, Gülcan Çetin |
S21 |
Fen Bilimleri ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Biyolojide Zorluk Çektikleri Konuların Akıllı Zihin Haritası Kullanılarak Belirlenmesi |
Zeynep Güler, Sami Özgür, Burcu Güngör Cabbar |
S22 |
Biyoloji Eğitiminde Bağlam Temelli Tasarlanan Öğretim Materyallerinin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri |
Elçin Çetinkaya, Esin Atav |
S23 |
6. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Kapsamında REACT Stratejisine Dayalı Öğretim Materyali Tasarlama |
Pınar Deniz Kargın, Şeyda Gül |
S24 |
Ortaokul Öğrencilerinin Biyoçeşitlilik Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi |
Hülya Aslan Efe, Rıfat Efe |
S25 |
Ortaöğretim Öğrencilerinin Polen Alerjisi Konusundaki Bilgi Düzeyleri ve Görüşleri: Ankara İli Örneği |
Özlem Karaağaç, Serap Işık Seylan |
S26 |
Biyoloji Eğitiminde Kalıtım ile İlgili Materyal Tasarımı: Kalıtım Olasılık Hesaplayıcı |
Haticetül Kübra Demir, Meryem Selvi |
S27 |
Lise Öğrencilerinin Plastik Kaynaklı Atıkların Yol Açtığı Çevre ve Sağlık Sorunları ile İlgili Bilgi, Tutum, Davranışlarının Araştırılması (Arnavut Örneği) |
Enxhı Peqini, Fulya Öztaş |
S28 |
Biyoloji Öğretmenlerinin Çevre Konularına Yönelik Etkinlik Çalışmalarının Verimlilik Algıları |
Nur Canca, Mehmet Yılmaz |
S29 |
MEB Tarafından Yayınlanan YKS Biyoloji Çalışma Sorularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi |
Erhan Karaköse, Mahmut Selvi, Mehmet Yılmaz |
S30 |
Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi |
Emine Aydın |
S31 |
Uygulamalı Çevre Eğitiminin Ortaöğretim Öğrencilerinin İklim Değişikliği Farkındalıklarının Üzerine Etkisinin İncelenmesi |
Seçil Sarıkaya |
S32 |
Fen Bilimleri ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bağımlılık Türlerine Yönelik Olarak Akıllı Zihin Haritası Çıkartılması |
Burak Arıcıoğlu, Sami Özgür, Burcu Güngör Cabbar |
S33 |
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Arazi Gezilerine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi |
Tutku Karanfilci, Nurcan Uzel, Ali Gül |
S34 |
Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongrelerinde Sunulan Araştırmaların Eğilimleri: İçerik Analizi |
Ahmet Gökmen, Benay Gedik |
S35 |
Biyoloji Öğretim Programı Ve Ders Kitaplarının Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından Analizi |
Ahmet Gökmen, Süreyya Yiğitel |
S36 |
Lise Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Ürünlere Yönelik Kaygılarının Belirlenmesi |
Solmaz Aydın Beytur, Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı |
S37 |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sıfır Atık Yaklaşımına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi |
Öznur Kayış, Ezgi Güven Yıldırım, Ayşe Nesibe Önder |
S38 |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji ve Kaynaklarına İlişkin Bilgi Düzeyleri: Aksaray İli Örneği |
Burak Demir, Arzu Doğru |
S39 |
Biyoteknoloji Uygulamalarının Biyoloji Dersine Olan Tutuma Etkisi |
Müşerref Dalkılıç, Sedef Yaldız, Cansu Erva Işık |
S40 |
Fen Bilimleri ve Biyoloji Derslerinde Öğrenilmesinde Güçlük Yaşanan Kavramlar |
Süleyman Kavak, Burcu Bozdemir, Nilüfer Karaca, Elif Fida, Dilan Aslan, Kahraman Palmanak |
S41 |
Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin STEM Tabanlı Biyoloji ve Laboratuvar Etkinliklerine Yönelik Görüşleri ve 21.Yüzyıl Becerilerine Etkisinin İncelenmesi |
Muhammed Salman |
S42 |
İnsan Vücudunu Öğretmek İçin Oyunların Kullanımı- Bedenim-O |
Müşerref Dalkılıç, Pınar Baltacı, Cerennur Bayezit, Masal Deniz Önal |
S43 |
Küresel İklim Değişikliği Konusunda Türkiye’de Eğitim Alanında Yapılan Çalışmalara Yönelik Bir Doküman Analizi |
Nurgül Yaşar, Arzu Doğru |
S44 |
Medyada Yer Alan Koronavirüs (COVID-19) Pandemisi Haberlerinin İçeriği |
Melike Aydar, Serap Öz Aydın |
S45 |
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine ve Öğretmenlik Kariyer Basamaklarına İlişkin Görüşleri |
Esra Çakırlar Altuntaş |
S46 |
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının Belirlenmesi |
Aylin Kahraman, Çiğdem Alev Özel |
S47 |
Öğrencilerde Böcek Farkındalığı |
Ebru Bayşar, Mehmet Yılmaz |
S48 |
Biyoloji Eğitiminde Hikayeleştirme |
Ebru Yalçınsoy, Esin Atav |
S49 |
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Canlılık Kavramı ve Canlı Türlerine Karşı Algılarının Belirlenmesi |
İzel Aslan, Mehmet Yılmaz |
S50 |
Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Biyoçeşitlilik Okuryazarlık Ölçeği Uyarlama Çalışması |
Hülya Aslan Efe, Rıfat Efe |
S51 |
Biyoloji Ders Kitaplarında Bulunan Etkinliklerin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
|
Güntay Taşçi, Didem Kılıç Mocan, Bahattin Deniz Altunoğlu |
S52 |
Görme Yetersizliği Mevcut Öğrenciler İçin Geri Dönüşüm Ürünleriyle Oluşturulan Hücre Modelleri |
Sena Ergenç, Neslihan Soysal, Mehmet Yılmaz |
S53 |
İnsan Haklarını ve Sosyal Psikolojiyi Gözeten Lisans Düzeyinde Bir Evrim Öğretimi Stratejisi: Tavşan Deliği |
Sema Özdeş, Fatih Sezek |
S54 |
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Bilimsel İçerik ve Kazanımlar Açısından İncelenmesi: Biyoloji Konuları Örneği |
Mehmet Yılmaz, Ertunç Gündüz, Osman Çimen, Ferhat Karakaya |
S55 |
Lise Öğrencilerinin 11. Sınıf Biyoloji Konularına İlişkin Öğrenme Güçlüğü Algıları |
Ali Derya Atik, Gözde Atik |
S56 |
DNA ve Genetik Kod Konusunun Öğretiminde Ders İmecesi Modelinin Kullanımı |
İsmail Oğuz, Ali Derya Atik |
S57 |
Fen Bilimleri Birinci Sınıf Öğrencilerinin Virüsler Hakkındaki Kavram Yanılgıları |
Ali Derya Atik |
S58 |
Öğretmen Adaylarının Enerji Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi |
Merve Şanlı, Naim Uzun, Özgül Keleş, Necdet Sağlam |
S59 |
Yapay Zekâ Temelli ve Destekli Sistemlerin Canlılar ve Yaşam Konu Alanı Öğretiminde Kullanımı Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri |
Mustafa Ergun |
S60 |
Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Geri Dönüşüme İlişkin Duygu, Farkındalık ve Davranışlarının Belirlenmesi |
İlhan Günenç, Yakup Doğan |
S61 |
Mülteci Öğrencilerin Geri Dönüşüm Konusundaki Farkındalıkları |
Hatice Dramalıoğlu, Yakup Doğan |
S62 |
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Canlı Çeşitliliği ve Orijini Hakkındaki Görüşlerinin Saptanması |
Türkan Doğanay Zorba |
S63 |
Biyoloji Öğretmenlerinin Teknoloji Kabulleri ile Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Gülcan Gökmen, Aslı Can |
S64 |
Epoksi Biyolojik Materyaller Hakkında Katılımcı Görüşleri |
Fatma Nur Koca, Semra Mirici, Emre Güneş |
S65 |
Üniversite Öğrencilerinin Kalori Takibi Yapmasının Yeme Davranışlarına Etkisinin Belirlenmesi |
Bülent Keskin, Esra Özay Köse |
S66 |
Beslenme ve Sağlık Dersinin Öğretmen Adaylarının Beslenme Alışkanlıkları Üzerine Etkisinin İncelenmesi |
Sultan Çıkrık |
S67 |
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalıkları Üzerine Su Ayak İzi Temelli Çevre Eğitiminin Etkisi |
Sergüzel Kuş, Ali Gül |
S68 |
Fen Bilgisi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri Konusunda Hikâye Etme Eğilimleri |
Sefa Pekol |
S69 |
Türkiye’de Okul Dışı Doğa Eğitimi Uygulamaları |
Oğuz Özdemir, Elif Taş |
S70 |
Sürdürülebilir Yaşam Becerileri ve Eğitimi |
Oğuz Özdemir, Sadık Uslu |
S71 |
Öğretmen Adaylarının Çevresel Sürdürülebilirlik Kapsamında Bilgileri ve Kampüs İçi Sürdürülebilirlik Deneyimleri |
Ahmet Gökmen, Fatih Şahin, İbrahim Yüksel |
S72 |
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bitki Farkındalığının Belirlenmesi |
Zeynep Yılmaz, Meryem Altın Selvi |
S73 |
Tarımsal Biyoteknolojiye İlişkin Görüşler: Nitel Bir İnceleme |
İrem Selin Alper, Miraç Yılmaz |
S74 |
Amgen Biyoteknoloji Deneyimi Programının Öğretmenlerin Biyoteknoloji Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik İnançlarına Etkisi |
Elif Adıbelli Şahin, Nilay Keskin Samancı, Gülşah Özkan İnal, Burcu Kılıç Yılmaz |
S75 |
Öğretmen Adaylarının Plastik ve Biyoplastik Konuları Hakkındaki Bilişsel Yapılarının Karşılaştırmalı İncelenmesi |
Mehmet Furkan Çelebi, Ahmet Gökmen |
S76 |
Kavramların Tanımı Önemli mi?: Karbonhidrat örneği |
Mustafa Derman |
S77 |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Sürecindeki Uygulamalara İlişkin Tutumları |
Oktay Göktaş |
S78 |
Biyoloji Eğitimi Öğretmen Adaylarının 204 Zooloji-2 Dersi Kapsamında Vize ve Final Puanlarının Beklenen ve Gözlenen Puanlar Açısından İncelenmesi |
Eray Selçuk, Ferhat Karakaya, Mehmet Yılmaz |
S79 |
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi |
Merve Adıgüzel Ulutaş, Ferhat Karakaya, Mehmet Yılmaz |
S80 |
12. Sınıf Öğrencilerinin Çoktan Seçmeli Biyoloji Sorularını Çözerken Kullandıkları Stratejilerin Kaynakları |
Emine Hatun Diken, Yavuz Demir, Işınsu Tutar |
S81 |
Sistem Düşüncesiyle Çevre Eğitiminin Öğrencilerin Gelecek Zaman Perspektifi Düzeyi ve Umut Perspektiflerine Etkisinin İncelenmesi |
Ece Ünsal, Görkem Girgin, Meltem Ceylan Alibeyoğlu, Gaye Defne Ceyhan |
S82 |
Sistem Düşüncesi Yaklaşımı ve Biyoloji Eğitimi |
Burcu Güngör Cabbar |
S83 |
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Eğitimi Dersi Kapsamında Gerçekleştirilen Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşleri: Müze Gazhane Örneği |
Şirin Yılmaz, Mehmet Yılmaz |
Poster |
||
No |
Bildiri Başlığı |
Yazar/Yazarlar |
P1 |
Çevre Okuryazarlığı Konusunda Yapılmış Tezlerin Bibliyometrik Analizi |
Sevil Özcan |
P2 |
Bilgi ve İletisim Teknolojileri (BİT) Bağlamında Dijital Hikâye (DH) İle İlgili Araştırmaların Sistematik Derleme İle İncelenmesi (Ocak 2018- Mayıs 2022) |
Zümrüt Varol Selçuk, Gamze Mercan |
P3 |
Lise Öğrencilerinin Yerel Biyoçeşitliliğe Yönelik Tutumları
|
Nilüfer Karaca, Burcu Bozdemir, Elif Fida, Süleyman Kavak, Dilan Aslan, Kahraman Palmanak |
P4 |
Biyoloji Öğretiminde Paleoekolojinin Yeri
|
Selin Şahin, Serap Öz Aydın, Ali Murat Kılıç |
P5 |
Gören Eller İçin İhtiyozor Fosili
|
Müşerref Dalkılıç, Bora Yılmaz, İpek Damla Atay |
P6 |
Okul Öncesi Dönemindeki Çocuklar ile Mikroskop Etkinliği Benim Mikro Dünyam |
Güldem Dönel Akgül, Esra Geçi̇kli̇, Özlem Karaca |
P7 |
6. Sınıf Dolaşım Sistemi İçin Tasarlanan Eğitsel Oyun Matı: Dolaşa Dolaşa |
Güldem Dönel Akgül, Esra Geçi̇kli̇, Özlem Karaca, Melike Kılıç |
P8 |
Biyoloji Eğitimi Laboratuvar Dersleri Alternatif Omurgasız Model Organizmaların Kullanımı: Tatlı Su Midyeleri |
Sami Can Durak, Gül Turanoğlu, Göktuğ Gül, Pınar Arslan, Aysel Çağlan Günal |
P9 |
Ekotoksikoloji Alanında Alternatif Model Organizma Olarak Kullanılan Tatlı Su İstakozlarının Biyoloji Eğitimi Laboratuvar Dersleri Model Organizması Olarak Kullanılması |
Gül Turanoğlu, Sami Can Durak, Göktuğ Gül, Pınar Arslan, Aysel Çağlan Günal |
Atölye Çalışmaları |
||
No |
Bildiri Başlığı |
Yazar/Yazarlar |
A1 |
Amgen Biyoteknoloji Deneyimi Programı Biyoteknolojide Kullanılan Araç ve Teknikler Atölyesi
|
Gülşah Özkan İnal, Elif Adıbelli Şahin, Nilay Keskin Samancı, Hanife İpek Gökbel |
A2 |
Biyoloji Dersinde Çevre Eğitimine Yönelik Disiplinler Arası Bir Deneyim Atölyesi |
Nilay Keskin Samancı, Buse Ceren Otaç, Melisa Karakaya |
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.